Överväldigande!

Okej... Då är ju frågan - Vart bär det av?

Såhär är det:
Jag har sedan jag var ca 7 år velat åka till Nya Zeeland. Efter Sagan om ringen filmerna så gav den mig ännu mer vilja och längtan.
Sedan jag först hörde talas om Work and Travel så har jag velat göra detta! Så det är här allt kommer börja!

Däremot så kommer jag att åka på Work and Travel till Australien! Och då vara där under 1 års tid.
Jobba, resa runder och spara så gott det går.

Därefter är tanken att åka till Nya Zeeland. Kan absolut tänka mig ett working visa där också, men fokusera mer på resandet!
Sen vill jag gärna besöka några öar runt omrking, t.ex. Fiji!

Sen är det svårt att avgöra vad som kommer ske därefter! Allt beror på hur reskassan ser ut!
Antingen så måste jag bege mig tillbaka till Sverige och jobba ihop mer pengar till att kunna resa vidare... men det hoppas jag att slippa...

Istället så kommer jag bege mig till Sydamerika. Närmare bestämt Venezuela (igen!).
Det blir iallafall mitt första stopp... Hälsa på alla mina vänner igen! Underbart!
Därefter vill jag backpacka mig runder i Sydamerika så gott det går och så långt pengarna räcker. Det ska tydligen vara svårt att få arbetsvisum i Sydamerika... Men jag kan alltid försöka...

Har dock läst på många sidor att man alltid kan svart jobba sig fram... Vilket tydligen är det mest vanliga.
Det ligger dock så pass långt fram att jag inte tänker så mycket på det just nu.

Något som jag absolut funderat på är volontärarbete! Det finns så sjukt mycket att välja på.
Det finns volontärarbete som man betalar för att göra (som jag gjorde sist i Venezuela), men också volontärarbete där man belönas med mat och logi.
Alternativen kommer vara många!

Jag hade kunnat tänka mig att luffa runder i Europa också och jobba från ställe till ställe... Det är ju lite lättare med arbete och sådant när man håller sig inom EU.

Igår besökte jag STA travel i Lund. Där samlade jag på mig 6-7 olika kataloger. Bl.a 'Adventure Tours Latin America', 'i-to-i Volontärresor', 'Work and Holiday Australia', 'Kiwi experience New Zealand' & 'Greyhound Australia'.

Det kan vara väldigt överväldigande att bläddra igenom alla dessa kataloger. Vart ska man börja, liksom??
...Men detta är ändå den enkla biten... jag har fortfarande så mycket annat att ta itu med innan jag ens kan börja fundera på att planera katalogernas innehåll.

En viktig sak som jag måste ta itu med är att skaffa körkort. SUCK, säger jag bara... Det är en sådan irriterande detalj som inte varit viktig innan, men som helt plötsligt spelar rätt stor roll!

Sedan det faktum att jag måste packa ihop hela lägenheten och flytta alla mina saker till ett förråd... Ja.. det är ju ändå ett tag kvar det också... Men ändå.

Sedan är det andra detaljer som måste ses över; ex. abonnemang på bredband, mobil, hemtelefon osv...  Kolla min försäkring, vad gäller? Bör jag skaffa en ny i Australien?
Jösses ja... Det är ingen litet projekt man tagit sig an ;)

Nu ska jag fortsätta bläddra i kataloger. Kan inte låta bli ;)

På återseende!


Comments

Comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (Will not be published)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0