KENYA: Tisdag, 17 Januari 2006

Jag sitter på planet!!!

Vi har inte kraschat...än!

Morgonen har varit lugn...men spänd!


Väl på flygplatsen, när vi hade hittat terminal 1 (som det stod på biljetterna) så skulle jag gå och hämta en bagagekärra... något som jag aldrig använt!

Hjulen satt fast, så jag gick tillbaka... Alla började gapskratta åt mig (jag var helt oförstående). Men ja, tydligen så ska man trycka NER en spärr för att lätta på bromsen...sen körde den fint...KUL!


Sen blev det en massa gående...Först kom vi in på ett flott kontor eller något - vilket bevisligen var helt fel... så vi gick vidare.

Sen kom, vi in på SAS inrikesflyg...också helt fel!

Men efter mycket om och men och gående, så kom vi rätt!

Oooch såg lite fina pojkar på vägen...eller hur L?


Sen checkade vi in vårt bagage (glömde klart sätta namnlapp på =/ ) och fick våra boarding pass.


Upp mot incheckningen! Allt gick igenom utan problem - tack och lov! Det var ju inte lite grejor vi hade med oss direkt!

Det pep inte på mig heller


Sedan strosade vi runder lite på Kastrup...

När vi fått veta vilken gate vi skulle gå till, så gick vi dit och väntade. (Jag åt dessutom en ytterst god Marsglass)


(((FY FAN VAD DET HOPPAR NU!!!!)))

Det var inga små luftgropar det här!!  Okej, jag har inget att jämföra med, men i alla fall! Till och med Loch T tyckte det var äckligt!


Oh, well... Sen satt vi och filmade lite innan vi gick på planet (klockrent!)


Men annars? Jo, det är vätt lugnt att flyga tycker jag!

Hade inte lock för öronen när vi startade...nu är det lite sissådär... No worries!


Japp, är på väg mot Amsterdam nu som sagt ja...Skriver mer sen! Simma lugnt.




Hej hej!

Sitter nu på det enormt stora planet mot Nairobi. Just nu flyger vi över Medelhavet!

När vi var framme i Amsterdam började vi med ett toa besök. Jag trodde att det spökade där...mysko var det i alla fall...Tills jag insåg vad det var.

Då jag höll på att lägga toalettpapper på sitsen så börjar den att spola! Men jag har ju inte tryckt på någon knapp för tusan!!

Sen tittar jag upp... och på väggen står där med liten text: "Toilet flushes automatically" - Ahaaa!


När alla hade gjort sitt, så letade vi upp en monitor. På biljetterna så stod det att vi skulle till gate F05... Men i själva verket skulle vi till F06...Så vi började att vandra. Säkert genom hela Shiphol!


Något ytterst underligt var att vi fick väldigt många konstiga blickar av en massa folk...

L: "Asså har jag BAJS i pannan eller!?"


Sen vandrade vi bort till vår gate. Vi satt utanför ett tag och spelade kort...sen var det att gå genom bagage kontroll igen...Sen satt vi och väntade i ungefär en halvtimme,


Jag vet inte vad vi pratade om...men helt plötsligt frågar T: "Är klockan två minuter i tjugo över?" - Ehm, VA!?  (19:18)  KLOCKrent!


Ungefär 19:30 började de släppa in folk.

Vi hade ett orange kort. Först släppte de på blå, sen lila, sen orange (och sist gul om det intresserar!)


"Vilket stort plan! Jaaaaa!"  *Lyrisl*


Rätt seg väntan i början, men sen rörde det på sig och kom upp i luften. Såg bara en massa ljus först...sen kom vi upp över molnen och då syntes ingenting.


Efter ett tag kom filmmenyn upp.

Jag började titta på Mr & Mrs Smith, men gav upp (i brist på koncentration).

Bytte till Madagaskar istället...men efter ett tag blev ögonlocken lite tunga...så jag började vila ögonen. Efter typ en halvtimme kände man mat doften i hela planet - matdags!


Det fanns kyckling, biff och pasta att välja på.

Vi tog alla kycklingen. Det smakade...sådär.

Efterrätten var i alla fall god!

Jag frågade flygvärdinnan:

M: "The dessert, what is it?"

Fv: "What?"

M: "The dessert, what is it?"

Fv: "Oh, I don't know what is in it"

Ehm..okej..det lät ju också bra!

Jag antar att jag aldrig får veta...oh well!


Nu ska jag försöka sova!

Hej hej!




Godkväll, ja...sitter fortfarande på planet!

Han försökt sova lite.. till och från.. men det är inte precis hästens sängar (stolar) vi har.


De serverade nyss frukost... sån crossoint.. eller hur det nu stavas.

Men palla äta nu? No thank you!


Ja, vi är i Afrika nu i alla fall! 41000 ft upp i luften och det är runt -76° F ute *brrr*.

Här inne är det rätt behagligt i alla fall!

Men det kommer lite skumma odörer ibland....

Dessutom är det rätt tungt att andas jus nu...Ont i näsan.. oh well.


Min TBC 'böld' ser rätt okej ut. Nu när jag har pillat bort den stora skorpan. Hoppas att det håller sig fint!


Nääämen Hejdå!


Comments

Comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (Will not be published)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0