KENYA: Onsdag, 25 Januari 2006

Jambo! ...Nimechoka!

Idag har vi inte varit på barnhemmet och det känns så tomt!!

T och L ville inte... Så det blev att stanna hemma... Jag ville verkligen åka dit!!


Jag vill spendera all min tid med barnen som jag kan! Vi åker ju på fredag morgon! Och nu blir det bara imorgon också... Sedan dröjer det jätte länge innan jag kommer få se dem igen.


Idag stack vi mot stan vid 10:00am tiden... Vi gick först till ett Internet café och skrev ut profilerna på barnen och fyllde på vårt kontantkort med 300 kes.

Därefter gick vi bort mot Nakumatt Down Town och förbi till kläd/väsk/musik/sko affärerna och jag köpte ett par Converse till.

Ville ju så gärna ha ett par röda...men NEJ! De var OCKSÅ för små...


Sedan gick vi till Nakumatt och köpte några Bounty, AERO, KitKat och vatten... nyttigt värre...

Det är inte bra... på så många sätt...! Jag kunde spenderat dessa pengarna på saker till barnhemmet istället. Klarar inte mer nu... ska lägga av...det är bara så dåligt... Nothing good comes out of it...!


Sedan väntade vi en stund utanför på Mary... men sedan skrev hon ett SMS där det stod att vi skulle gå till den katolska bokaffären. (Jag visste vart den var, för vi har gått förbi den innan)

Det blev visserligen en liten omväg på vägen dit, men det vara bara trevligt.

Vi hittade i alla fall och efter ett tag så dök Mary upp.

Vi stod sedan utanför och väntade på hennes mamma...


Jag hade även planerat att försöka träffa Elizabeth idag (en annan Internetkompis till mig), så vi bestämde att vi skulle träffa henne på Yaya (köpcenter) vid kl 12:00-12:30 tiden...


Efter ett tag kom Marys mamma och hon var inte alls som jag hade föreställt mig. Hon gick fram till oss och kramade om oss.

Sedan sköljdes skuldkänslorna över mig...

Hennes mamma berättade att hon trodde att vi skulle besöka dem... så hela kvällen igår hade hon förberett med mat och städat och de hade pratat med masaaier om att de skulle besöka oss och vi skulle få se skolan (masaai skola), och Marys kusin ville så gärna träffa oss och hade börjat gråta när hon fick veta att vi inte kunde komma... :(

De hade blivit så besvikna över att vi inte kunde komma, men de sa att det var okej... Det kändes dock inte speciellt okej...


Vi hade ingen aning om vilka förväntningar vi hade på oss ute hos dem... Och varken Mary eller hennes mamma var diskreta med att säga det till oss (de var absolut inte sura eller arga...men de var ju väldigt besvikna och jag kände mig också väldigt besviken...på mig själv...Men samtidigt så har vi haft ... och har ett väldigt stressigt schema... Det skulle kännas bättre att besöka dem nästa gång...när jag har mer tid och inte behöver stressa iväg).


Sedan skulle Marys mamma gå, så vi sa hejdå och hon bad oss att hälsa till ALLA där hemma och välsignade oss också..."God bless you".


Sedan ringde vi Sarah, som skickade Mr John... och han körde oss till Yaya, för 400 kes om jag inte minns fel.

Och när vi kom dit så satt Elizabeth utanför och väntade. Hon var hur go som helst hon med och hade hur mycket energi som helst!  Hon berättade om den nya ishallen som finns i Nairobi. Självklart är det ju häftigt med en ishall vi ekvatorn.. men ja.. annars var ju inte JAG så exalterad över det ;)  Det gör ont att ramla och jag kan inte stanna :P


Tyvärr kunde vi bara prata en liten stund, så hon var tvungen att gå, men hon kanske kommer till YMCA imorgon!

Sedan gick vi runder på Yaya lite... Där var i princip bara vita! Mary berättade att det var ett samlingsställe för vita, och det var det verkligen. Det var även anledningen till att allt var mycket dyrare.

Jag köpte en grön/vit bandana för 150 kes. Kostade först 200, men hon i kassan sa att jag fick den för 150...

Sedan köpte jag ett 'ägg' till och därefter 3 garnnystan.

Tänkte göra en massa armband...till barnen! Nystanen kostade bara 60 kes/st!


Sedan bestämde vi oss för att ta en matatu till Sarit's centre och även käka där.

Vi tog en matatu till stan och bytte där till en som tog oss till Sarit's centre.


När vi kom dit gick vi direkt till våning 2, det var där all mat fanns...


Vi beslöt oss tillslut för mexikansk mat. Tilda, Lotta & Mary tog en cheesy chicken wrap, medan jag tog en Spagetti Bolognese + en fruktsallad. Fruktsalladen var YUMM!


Vi åt i lugn och ro och blev alldeles för mätta för vårt eget bästa..


Därefter gick vi runt och tittade lite... men det var väldigt dyrt här också... Men jag köpte mig ett nytt, rent, fräscht linne i en klädaffär för 1200 kes..

De flesta toppar låg på 2500-4000 kes...så billigt var det då inte!

Jag förstår att man åker till Adams Arcade istället!

Sedan var de andra trötta, så vi ringde Sarah och hon skickade Mr John igen. När jag frågade hur mycket vi skulle betala så sa han att 300 är okej, men vi fick gärna betala mer.. maha.

Nja, så rika är vi ju inte...


Sedan vi kom hem från Sarit's centre så har vi chillat på rummet, suttit och gjort armband,  ätit lite...duschat...

Sedan kom Kintu på besök!

"Can I read my book in your room...the kids are so noisy"!

Awwwh! Hehe, vilken ursäkt!


Så ja... nu sitter vi här alla fyra. Han läser sin bok...L och T har precis skrivit klart och sitter nu och gör armband...

Så nu ska jag joina dem.

Längtar tills imorgon! Vill till barnhemmet!!!


Lala salama!


Comments

Comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (Will not be published)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0