Man måste börja någonstans!


Det började med funderingar som jag inte ens var medveten om. Tankar och känslor som jag inte kunde beskriva.
När de sedan visade sig, gick det upp för mig...

Jag hör inte hemma här. Jag är ingen vanlig 'Svensson', som måste ha fast jobb och bostad.
Jag är en globetrotter! Jag ville resa och jobba mig fram till olika ställen. Uppleva nya kulturer, träffa nya människor. Vara en nomad som förflyttar sig när som helst jag känner för det!

This is who I am.

Så! Vad nu ?
Jo, för att kunna påbörja mitt nya liv och äventyr så behöver jag en rätt stor vinst på lotto, eller helt enkelt jobba ihop det.
Så ett liv som en vanlig 'Svensson' väntar nu en tid framöver, men planeringen är ändå i full gång.
Vart ska jag resa ? När ska jag resa? Hur ska jag resa? Vad ska jag göra? Hur ska jag bo? Vad gör jag med mina saker här hemma? ...osv!
Fårgorna är många och jag kommer jobba fram svaren precis som jag kommer jobba ihop min reskassa.
...Men tanken är att köpa en enkel biljett... och sedan får tiden utvisa när/om jag kommer att återvända.

Jag hade tankar om att börja plugga nästa höst... Även om det är en utbildning jag vill gå, så känner jag mig inte alls redo för skola. Inte här i Sverige iallafall... Och absolut inte nu.

I denna blogg kan du följa mina förberedelser för mitt livs äventyr och det faktiska äventyret som jag hoppas kommer bli en livsstil.

Not there and back again, but rather there and further on!

Vi ses i dimman. Jag ska kolla massa resekataloger och få inspiration!
Återkommer!

Comments

Comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (Will not be published)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0