2008-07-07 ~ Tillbaka i Sverige...

Ja, jag vet att det har varit öken här på senaste... Nu är jag tillbaka i Sverige iallafall, men här är lite av det som hände de sista dagarna i New York.. :)

Jag kan ju berätta om mannen på Grand Central Station...
Han kan väl ha varit 40års åldern... Såg egentligen helt normal ut.. Men han går emot mig och svänger av vid en hörna. Ställer sig och tittar in i hörnan och tar upp händerna jämte ögonen och säger: Paul! Paul, can you hear me!? PAUL!
....Jag bara fortsatte gå, så jag vet inte om han fick tag på sin vän... :P~
Men men...

What else?
JO!
Jag och Marie (danskan som jag träffade på planet över till NY) var i Harlem och jag skaffade extrensions... och vi fixade naglarna...
Betalade 180 SEK för ett Full set French manicure! Lite skabbigt var ju stället.. Men det var trevligt folk, så who cares!
Att fixa extensions var ju också en upplevelse! ;)
Gjorde det i en afro shop... De gjorde en liten tunn inbakad fläta längs skallen i nacken. Tre stycken (aj!) sedan sydde de på löshåret. Slet och drog gjorde hon, men Oooh så fint det blev!! Helt förälskad i mitt nya fina tjocka hår!
Betalade ca 40 dollar för löshåret, sedan skulle det kosta 50 dollar att sätta in det, om jag inte minns fel... Sen sen betalar man ca 20 dollar i driks.. men jag hade bara så jag kunde ge 80.. och det kändes fel att be om 10 dollar tillbaka.. Så jag betalade 80 dollar att sätta i extensions... Som är väl ca 500 SEK... Vilket ändå är sjukt billigt!!!

På vägen blev vi hungriga och vi stack inom en Dunkin Donuts och beställde vars en bagel med creme cheese... Marie frågade '' could I have some tomatos"?...
Han fattade inte.. 
Så jag sa... "She wants tomatoes... Do you have to-ma-tos"?
..."I'm sorry...I don't understand you"...
''Tomatoes...You know, red, sort of round.. good in a sallad? ...Or in this case on a bagel? TOMATOES?
...Han bara tittar oförstående...
Oh never mind then!
Hur kan man inte förstå det. Jag sa det både på amerikansk och brittisk och indisk inspirerad engelska! (Han var indier)...
Men inget funkade. De har kanske inte tomater i Harlem :P~
Oh well...

Jag umgicks mycket med Marie de sista dagarna och vi har verkligen haft kul ihop!
Jag skulle ju skaffat mig en tatuering.. Men kom ju på sen att det är rötmånad och kände att det tyvärr får vänta... Det blev den Ipod Touch 32 GB istället ;)

Jag sov över hos Marie på Manhattan också... Hon bodde tillsammans med 3 andra i en jättemysig lägenhet typ 2 minuter från Pier 17.
De som äger lägenheter äger också en liten pub precis vid Pier 17 som heter Fresh Salt... Jätte härligt ställe...! Saknar det verkligen!
Det var ett så mysigt område, mycket för att det var kullerstensgator, så man blev lite påmind om Sverige...

Marie och jag stack också till Magnolia Bakery tillsammans. Det är väldigt känt från Sex and the city... Och nu förstår jag varför. OH MY GOD! Dessa cupcakes!!!
Vi köpte 4 st cupcakes och en Key lime cheese cake (i muffin storlek) och gottade på det i en park. Jättemysigt.. Och sen kunde man ju rulla hem. Ooooh så gott!
Magnolia bakery är ett måste om man gillar bakverk! :D

Det är galet så mycket jag har fått shoppat nu i New York... Jag vill inte ens veta i exakta siffror hur mycket jag har spenderat...! Men jag är så nöjd med mina inköp!
Kläder i massor, Shampoo och Balsam (Redken och Bed Head), andra hårprodukter från bra märken, skor (Converse och flip flops), plattång, matta (Ja, en matta! Från Urban Outfitters, jag ÄLSKAR den!!!), smink i massor...
Sån tur jag har haft som åkte över nu när dollarn var så låg! Kunde inte bli bättre!

Måste ju också säga att jag älskar Abercrombie & Fitch!! Haha, de butikerna är ju så läckra! Speciellt de butiker där man möts av as-snygga killar...som är topless dessutom ;) Yumm!
Älskar min nya vinröda A&F T-shirt! :)

Jag köpte också med mig 9 st cupcakes till Mamaroneck när jag skulle ut dit igen för att träffa Karin, Joe, Amos & Rosalind! De blev uppskattade, kan jag ju säga ;)
Det var så härligt att träffa dem igen! Ååååh så söt Rozzi är!! Riktig liten modell :)

What else ?
Jo! Jag råkade ju planka in på American Museum of Natural History! Faktiskt.. jag råkade!
Haha, jag gick in till entré hallen.. Det var massa köer.. och jag visste inte vad det skulle kosta.. så jag gick runt och tittade lite bara... Så jag gick vidare in i nästa rum... Det var ingen som stoppade mig, och jag såg ingen skylt... Sen bara fortsatte jag att gå... Och insåg tillslut att jag är inne på museét! ''Ojsan''.. :)
Jag njöt! :)  Det var kul att gå runt och titta...  Karin och Joe sa att det tar flera timmar på det museet... Men jag spenderade nog inte mycket mer än en timme...Två kanske...
Amos och Rozzi är ju 7 och 5 år om jag inte minns fel.. Och det kan jag tänka mig att det tar tid... Men jag gick bara runt och kollade... Det var trevligt dock!
Sen köpte jag en mysig isbjörn och ett armband i souvenirshoppen :)
...När jag sedan skulle gå ut så gick jag ut samma väg... Men då såg jag en skylt där det stod ''Ticket required beyond this point''... Oops! My bad ;)

Det var kul att ta sig runt med Subwayn i New York! Jag lärde mig snabbt systemet och hade inga som helst problem att ta mig runt i New York själv! Det var en upplevelse faktiskt!
Visst är det trevligt att ha någon med sig som har koll på allt, men det är ändå kul att få lära sig själv hur man ska göra!
Frihetskänsla!!

Jag var ju ute med Marie ett par gånger också...
Man har ju hört att man inte borde gå ute ensam om kvällarna och så... Inte för att jag var ensam... Men ändå... När det väl blev mörkt så kom jag att tänka på sånt.. Men det försvann så snabbt... Det var bara mysigt att vara ute på kvällen i NYC!
Riktigt härligt!
Vi stack till Pier 17 en kväll och bara myste på piren... Köpte vars en glass på Häägen-Dazs (eller hur det nu stavas...) JÖSSES!!! Så gott det var!
Kan inte komma ihåg vad min hette, men det var som en milkshake med choklad, choklad och choklad, toppat med choklad. YUMMMMMMM!!!
Jättemysigt!

Min första 4th of July firades ju också i NY... Eller rättare sagt i Mamaroneck (ca 40 minuter utanför Manhattan med tåg)...
Det är en mysig liten förort... och till 4th of July så var det en karneval...typ.. Brandmännen i stan hade anordnat karuseller och olika stånd för familjerna. Det var riktigt mysigt!
Det är nog det bästa jag vet med USA. Familjegemenskapen! Det kändes verkligen som om hela Mamaroneck var där!
Jämte fältet med karuseller och annat fanns ett jättestort gräsfält. Där samlades allihopa när det började mörkna, i väntan på smällarna... Tyvärr så regnade det ju lite, men det gjorde ingenting! :)
Det var så mysigt! Satt där och åt, pratade och hade trevligt.
Amos åkte dock lite för mycket karuseller så han mådde illa stackaren :)

Det var mysigt att fira 4th of July med släkten, men ett annat år så får jag åka in till Manhattan! :)
Det kändes inte bra att göra det denna gången eftersom jag skulle åka hem den 5e... 

Känns konstigt att vara tillbaka i Sverige nu...
Sov inte på planet så jag var uppe i ca 30 timmar... så jag hade inga problem att somna igår.
Mina katter skulle jag hämta kl 22:30 så det var lite svårt att hålla sig vaken, but totally worth it!
SOM jag har saknat dem...Nu i morse var de så sjukt kelna och vi myste en massa... Helt underbart...
Och hela dagen idag har jag saknat dem. Har varit i Köpenhamn och träffat Sahel, sen åkte jag med Linda till HBG och tillbaka... Sen fikade hon och jag med Debbie.
Härligt att se alla igen :D

Nu är jag hemma och myser med mina kissar igen... Härligt!
Men! Idag när jag fikade med Debbie och Linda så drack jag min första chai latte från Espresso House på tre veckor!!! SOM jag har längtat!
Starbucks är verkligen inte samma sak. OK, men inte fantastiskt som på Espresso House! Mmmm MMM!

...Men en cupcake från Magnolia bakery hade ju inte suttit fel nu alltså!!  *dreaming away*
Jag saknar New York måste jag säga...!

New Yooooork, New Yoooooooooooooooooooooork!

Comments

Comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (Will not be published)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0