2008-06-20 ~ New York Living :)

Wednesday 18.06.2008

Jag avnjöt en underbart härlig frukost på IHOP med Cassie. Beställde Strawberry and banana pancakes. Oooooh så gott det var. Pallade inte äta upp allt eftersom ALLA portioner här över är gigantiska. Men jösses...!
Cassie tog Swedish Pancakes with lingonberry and butter...  Men nää-ÄÄ! När jag är i USA så ska jag inte käka svenskt!!
Dessutom låter det skumt att äta pannkakor med lingon.. *hmmm*

Sen skjutsade Cassie mig till Garden State Plaza... Ett så extremt gigantiskt mall... Det var underbart! :D
Cassie skulle jobba ett par timmar på dagen så jag shoppade på för fullt.
Det är ju farligt att ha med sig så mycket pengar till New York och släppas av på Garden State Plaza!
Köpte till och med en plattång. De hade sånna försäljare som stod och ropade till sig folk... Så den tjejen som jag började prata med lockade mitt hår åt mig (ja, med en plattång), snyggt blev det :) Så jag köpte den. Fick den 50 dollar billigare när jag sa att jag var från Sverige... Hon tyckte att jag kunde spendera mina pengar på annat :P  Nice girl :)
Efter några timmar joinade Nicole mig... 
Jag spenderade nog 4000 den dagen...
Alltså en total på 7000 kronor på två dagar ;)  Maha! Jag kaaaan, jag kaaan! :)

På kvällen så stack vi till ett annat mall... och senare till Walmart. Ställen som har öppet dygnet runt - rocks! :P~
Det borde finnas sånt i Sverige... Seriöst!  Eller så borde jag bara flytta till USA. Trivs ju bättre här ändå! :)

Thursday 19.06.2008

Cassandra åkte till Orlando på morgonen...
Jag tog det lugnt på morgonen...  Sen åkte jag och Nicole in till New York (In case you didn't know, så bor jag i Mahwah, New Jersey, ca 1 timme med buss från NYC)
Vi vandrade upp och ner Chinatown... Massa ont i fötterna...But totally worth it!
Vi var och åt på en jättemysig mexikansk restaurang. Vi  delade på en Fajita platter... Den var stor nog för oss båda :P Och jättegod var den!!
Var en svensk familj som satt några bord bakom oss.. och jag fårgade var de var ifrån... Malmö sa dem... Så sa jag att jag också var det, men de verkade rätt asociala... ''Det låter inte så iallafall''... Nähä.. måste man prata malmöitiska för att bo i Malmö då?
Nicole tyckte att det var jättekonstigt att de var så asociala... Och att om det var en amerikanare som träffade en annan amerikanare utomland och de var från samma stad, så hade de börjat diskutera skolor och det ena och det andra...
Precis så det ska vara tycker jag... Jäkla konstiga svenskar!

Friday 20.06.2008

Vaknade vid 9:30 tiden...
Har bara slappat hela morgonen. 
Maria ska göra en nyckel till mig idag.. Har ju inte möjlighet att lämna huset utan att kunna komma in igen... 
Så jag väntar nu på att Nicole ska höra av sig... Så ska vi köra runder :)
Vi ska ta oss till The cheese cake factory. (YUMM!)

Får se vad som händer sen idag :)
Chaooo

Comments

Comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (Will not be published)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0