WWW.VBS.TV!

Har ni läst om The vice guide to North Korea i Aftonbladet? Sett filmerna kanske ?
Helt otroligt!
Jag har spenderat de senaste timmarna med att titta på andra filmer som VBS har gjort. Bl.a om omskärnings ceremonier i Uganda (OMFG!) och om Darfur och El Dorado...
Jag kan starkt rekommendera att ta en titt på www.vbs.tv Lots and lots to see!

Idag har jag haft det jobbigaste passet som finns på företaget. Pass 101 = 3:40-9:33... Låter kanske inte så farligt... men att gå upp klockan 2:45 är inte mänskligt! I'm telling you!
Irriterande nog så vaknade jag en minut innan klockan skulle ringa, askalas trött och ville sova mer... men nej, nej.

Dagen i sig har väl varit rätt ok... Förutom min tur till Köpenhamn...
Jag och S drog in 2 kort.. (suck)... När vi kommer till Kastrup så kommer folk springande och säger att jag ska ringa ambulans, för en man har svimmat... Så det gjorde jag.. Sedan vaknade mannen till...
Sa att han skulle åka hem igen, men satt ändå och väntade på sjukvårdarna...
Som jag hade sagt till att de skull komma till spår 2. Så ropar de ut i högtalarna att ambulanspersonalen väntar ¨på spår 1... SÅ jag ringer 112 igen och säger åt dem att komma till spår 2... ''Ja'' säger de... Men det dröjer...
Så jag går över till spår 1... där finns inga sjukvårdare... inte heller på spår 2 när jag kommer tillbaka, så jag ringer igen...
Och då säger de att de ska skicka dem till spår 2 istället... Efter ca 5 minuter kommer de... (ÄNTLIGEN)
Men de går båda två lunkande... lungt och stilla... precis som om inget har hänt...
Men när de väl kommer fram så säger mannen att de inte behövde komma... han ska bara ta tåget hem igen...
Så gick de åt vars ett håll... Och sjukvårdarna var ju måttligt roade...
Vi var tvungna att vänta med tåget i Kastrup och invänta ambulanspersonalen... Så vi blev ca 30 minuter sena... ''Yay''...
Så när vi kom till Huvudbanegården så fick vi rusa över till spår 5... (10 minuter sena till avgång) för att åka tillbaka till Malmö igen...

Men trevligt nog så hade vi haft vårt nya företags VD på tåget, som hade sett hur vi biljetterade och våra utrop för information till resenärerna och ringde till vår personalchef och berömde oss i massor, som sedan ringde till mig och framförde detta.. Jag, S och C var grymma :)

...Det sjuka var att folk ändå kom och klagade på förseningen... Trots att det berodde på att en man hade svimmat och att vi inväntade ambulanssjukvårdare... Det spelade ingen roll för dem...
Sen menade de på att vi hade dålig information... Tydligen så fick 1 tåg gå före oss till Köpenhamn... vilket vi inte visste, så de blev arga när vi inte hade informerat om att de kunde ta det tåget istället... 2 minuter senare körde vi...
Kan man bli annat än trött..
Men all ära till den trevlige man som stöttade oss. Han sa till den andra resenären på skarpen. Sånt gillar vi!

Nu ska jag återgå till VBS,
later! :)

Comments

Comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (Will not be published)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0