I wish I was...

Så fin jag kände mig i lördags i klänningen.. och med sminkningen och håruppsättningen...
Även om det säkert skulle vara en stylists mardröm så blev jag nöjd :)
Jag skulle så gärna vilja ha en roll i en film där jag fick gå runt i sådana klänningar hela dagen! Men också lite mer action.. Egentligen precis som Susan Pevensie... som får skjuta pilbåge... Häftigt!

Det var en jättetrevlig fest iallafall... och jag är glad att det blev Narnia temat, så jag hade en ursäkt att använda klänningen igen! :)

I går, söndag, så hade jag inte energi till någonting.. Jag sov länge..  flyttade mig så långt som till soffan och myste med film hela dagen... Narnia filmerna, faktiskt ;)
Idag, måndag, däremot så kom jag på att jag hade tvätt tid igår, men men... Jag får väl ta mig ner och hitta en ny tid som passar... Visste väl att det var nått jag skulle göra...

Idag har jag varit ute på Öresundsbron och hälsat på Håkan... Saknar verkligen det jobbet... Väldigt mycket just nu eftersom det är så jobbigt på tågen...
But it's all bitter sweet really...

En sak jag har funderat på väldigt mycket på senaste..
Jag hade så gärna velat vara en skådis.. Eller bara jobba inom film branchen på något vänster... Jag önskar att jag hade tagit tag i det redan när jag var liten... Det finns anledningar till att det inte blev så... Men det behöver vi inte ta här...
Anyway... Jag vet att det är en väldigt svår branch att ta sig fram i... Men samtidigt så tror jag att det är väldigt givande...
Speciellt när man kollar extra material till filmer... Hur dem har gjorts, och hur kul alla människor har haft under tiden...
Vem vet... Jag kanske kommer lagom till Nya Zeeland, när de håller på att spela in nästa Narnia film... Jag kan säkert vara en Faun... :)
Drömma kan man om inget annat...

Anyway...
Jag har aldrig varit så förtjust i den där Blondinbella... Men ibland har jag hamnat på sidan och läst vad som står... Jag blev så äcklad av henne idag!
Hon hade ett inlägg med 100 fakta om henne själv... Där hon hade skrivit att hon brukade rida, men nu smakar det bäst på mackan. HEMSKA människa!
Nog för att hon håller på med sina pälsar och skinn skor och allt vad det är... Men det där var bara vidrigt...
Visst är det kul att det går bra för en sådan ung person... Men det är synd att personen i sig är en tvättäkta Stureplansnukka..

Aja, nog om det..
Jag måste spara min energi till den kommande veckan... Ska jobba morgonpass..  Imorgon börjar jag 6:48.. till 16:04!!
Det är inte rätt att jobba så länge när man ska börja så tidigt.. (gnäll, gnäll, gnäll).

Även om jag har skjutit upp detta alldeles för länge så måste jag ta tag i det nu... En liten del iallafall...
Jag måste städa min lägenhet. Blääää!

Godkväll!

Comments

Comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (Will not be published)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0